2009-03-23

一边是残酷 一边是温柔

baby, lay me down
let me take off your crown
this day's for love
this night's no harm
fence the world out
with your tender arms
  
baby, where you go
there's no real home
we used to live in the rainbow
the sweet old times
now we are afraid of tomorrow
the strange sunlight
  
please stay for a little while
just for this lonely child
someone says he's bad
but you know he's sad
he will sing you a song
it wont be too long
  
baby, lay me down
let me take off your crown
this day's for love
this night's no harm
fence the world out, darling
with your tender arms
  
we may steal some delight
before morning bright
enclose me in your bosom
where i can piece up my soul
let me sing you a song
it wont be long

今天又是全新的一天 全新的 清醒的 我并不那么清醒 一个小时以后也许会清醒 坐在教室里也许会清醒 走在阳光下也许会清醒 赶路的时候也许会清醒 在安静孤独的楼道里点起烟的时候 就让我沉沦吧 这一个小时 就让我沉沦吧

把它注射进心脏 流吧 在血管里流吧 外面是看不出来的 我还面带血色 我还不太苍白 枪上了膛之后选择放弃 不要有任何期待 这样可以吗 必须这样

我混沌、脏乱、安详、美丽的北京 你都看见了什么?
疾驰而过的列车 将它撕裂 碾轧 冲刷 带走吧
制造一场春日的沙暴 给它一个美丽的借口卷土重来 汹涌 侵蚀 弥漫
一整夜的大风 全部消散 全部远离
阳光太刺眼 窗外太喧嚣 可怕的晴朗 无边的蓝色 吞噬了奢侈的贪婪
正午的风继续吹 越来越远 越来越远 飞吧 快飞走吧 尽快

江南的阴云 你愿意偶尔飘过来吗

没有评论: